فرجاد فن آوران

لزوم داشتن مهارت مدیریت پروژه

لزوم داشتن مهارت مدیریت پروژه

مهارت مدیریت پروژه

لزوم داشتن مهارت مدیریت پروژه

چرا داشتن مهارت مدیریت پروژه مهم است؟ داشتن مهارت مدیریت پروژه می‌تواند به رشد فردی و افزایش بهره وری سازمانی کمک کند.

در نظرسنجی منتشر شده توسط مؤسسه مدیریت پروژه PMI، تنها 58٪ از سازمان‌ها اهمیت واقعی مدیریت پروژه مطلع هستند، و تنها 23% شرکت‌ ها از شیوه‌های استاندارد مدیریت پروژه استفاده می‌کنند.

 

اهمیت مدیریت پروژه

ارتباطات مداوم

ارتباطات جنبه بسیار مهمی در مدیریت پروژه است که می‌تواند تأثیر بسزایی بر عملکرد یک تیم داشته باشد. یک مطالعه به تحلیل دلایل عدم موفقیت پروژه‌های بخش مالی در انگلیس پرداخت و نشان داد که شکست در ارتباطات، عامل اصلی عدم موفقیت 57٪ از پروژه‌های مورد مطالعه بوده است.

مدیران پروژه با استفاده از ارتباط مداوم باید اطمینان حاصل کنند که کل تیم یک هدف مشترک دارند و برای دستیابی به آن با هم همکاری می‌کنند. به این ترتیب، بهره‌وری و کارآیی کلی تیم نیز بهبود می‌یابد.

تخصیص موثر منابع

بزرگترین منبعی که مدیران پروژه در اختیارشان دارند، اعضای تیم هستند. تیم‌های پروژه شامل افراد با پیشینه متفاوت و از بخش‌های مختلف هستند که ممکن است تعهدات دیگری نیز داشته باشند. از طریق برنامه‌ریزی مناسب پروژه، می‌توانید مطمئن شوید که آن‌ها زمانی که به وجودشان نیاز است، در دسترس هستند.

به طور مشابه، می‌توان منابع دیگر مانند بودجه، ابزارها، ماشین آلات و سایر موارد را به طور مؤثر ساماندهی کرد تا از تأخیر پروژه در هنگام اجرا جلوگیری شود.

بهره‌وری بالاتر

مدیریت پروژه با مولد بودن ارتباط تنگاتنگ دارد. با استفاده صحیح از منابع و ایجاد سیستم کارآمد، یک تیم به راحتی می‌تواند در مدت زمان کمتری کارهای بیشتری انجام دهد و بهره‌وری را افزایش دهد.

 

مهارت مدیریت پروژه

بهبود رضایت مشتری

حفظ مشتری نسبت به دستیابی به افراد جدید از اهمیت بیشتری برخوردار است و یک روش تضمین شده در انجام آن، ارائه خدمات بی‌نظیر است. مدیریت پروژه مجموعه‌ای مؤثر از عملیات است که روی کیفیت و کارآیی متمرکز است و طبیعتاً باعث می‌شود که مشتری احساس رضایت کند. این بدان معنی است که این مشتریان در آینده با پروژه‌های بیشتری باز می‌گردند. یک مشتری راضی سازمان شما را به سایر مشتریان بالقوه نیز پیشنهاد می‌دهد، این یعنی بازاریابی رایگان برای شما.

مدیریت ریسک

فرایند مدیریت ریسک یک نکته مهم در فرایند توسعه پروژه است و برای موفقیت پروژه بسیار حیاتی است. بیشتر افراد تمایل دارند همه ریسک‌های موجود را زیر فرش را جارو كنند و گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده، روند توسعه را شروع كنند. اما بعدا به آن‌ها ثابت می‌شود که این بزرگترین اشتباه آنها است.

یک مدیر پروژه خوب هرگز خطرات را نادیده نمی‌گیرد، مهم نیست که تأثیر آن‌ها تا چه حد جزئی باشد. هر ریسکی باید در اسرع وقت و به درستی تحلیل و بررسی شود.

فرجاد فن آوران

شرکت فنی و مهندسی فرجاد فن آوران به شماره ثبت 15454 به عنوان یک شرکت معتبر مشاوره و آموزشی با 170 نفر از مشاوران و مدرسین خبره در زمینه ارائه خدمات مشاوره و آموزشی فعالیت می نماید.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

*
*